
Geometria 3D este foarte importanta pentru masina dumneavoastra. Daca masina vireaza la stanga sau la dreapta cand se elibereaza volanul o secunda pe un drum drept, trebuie verificata geometria.
Verificarea geometriei este necesara atunci cand masina loveste un obstacol ( precum o bordura sau un pericol major pe carosabil), cand se observa la anvelope o uzura anormala sau neuniforma, cand apar probleme de directive sau manevrare, atunci când înlocuiți componentele de suspensie sau de direcție, atunci cand cumpărați un nou set de anvelope și doriți ca ele să dureze pe cât de mult posibil.
GTB Auto este mândru că este una dintre câteva locații din zona noastră care ofera un serviciu complet de verificare și reglare a geometriei pe patru roți.
Suprafața din ce în ce mai neuniformă a drumurilor din ziua de azi datorită reducatoarelor de viteză din ce în ce mai multe și numarul tot mai mare de gropi din soselele noastre pot cauza probleme cu sistemul de direcție și suspensia vehiculelor.
Cu toate acestea, cu echipamentul nostru de geometrie sofisticat, putem diagnostica și rectifica cu ușurință aceste probleme.
Folosind acest echipament de ultimă generație, putem măsura și regla următoarele aspecte ale geometriei roților: unghiul de cadere, unghiul de convergenta si unghiul de fuga.


Unghiul de cadere este format de roata atunci cand se priveste vehiculul din fata. Daca acest unghi este prea mare apare uzura neuniforma.
Cand partea superioara a rotii este inclinata spre exteriorul vehiculului unghiul de cadere este pozitiv-daca acesta este prea mare atunci se uzeaza partile exterioare ale anvelopelor.
Cand partea superioara a rotii este inclinata spre interiorul vehiculului unghiul de cadere este negative-daca acesta este prea mare se uzeaza partile interioare ale anvelopelor.
Unghiul de cadere trebuie verificat si trebuie reglat pentru fiecare vehicul astfel incat anvelopa sa fie cat mai mult in contact cu solul in timpul virajelor. Daca diferenta unghiurilor de cadere este prea mare intre rotile din fata, atunci vehiculul se va deplasa spre lateral.
Unghiul de convergenta este diferenta distantei dintre partea anterioara si cea posterioara a doua roti de pe aceeasi osie, cand se priveste vehiculul de sus. Acest unghi de convergenta influenteaza comportamentul vehiculului la viraje.
Cand partile anterioare ale anvelopelor sunt mai apropiate avem un unghi de convergenta pozitiv. Acesta duce la subvirare in curbe. Daca unghiul de convergenta este prea mare, banda de rulare se uzeaza incepand din partile exterioare.
Vorbim de unghi de convergenta negativ atunci cand partile posterioare ale rotilor sunt mai apropiate. Unghiul de convergenta negativ duce la supravirare in curbe, dand senzatia unei abordari brutale a virajului. Daca unghiul de convergenta negativ este prea mare, uzura anvelopei va incepe din partea interioara.
Unghiul de fuga
Unghi de fuga este proiectia pe planul median longitudinal al vehiculului a unghiului ascutit pe care il face cu verticala axa reala sau fictiva a pivotului fuzetei. Când partea de sus a axei pivotului este inclinata spre spate unghiul este pozitiv.
Reglarea acestor unghiuri este o operatiune complicata ,dar extrem de esentiala pentru vehiculul dumneavoatra, de aceea este necesar sa apelati la specialist in cazul in care aveti nevoie de asemenea servicii.